Moj internet dnevnik
xenci
Blog
ponedjeljak, kolovoz 4, 2008
Kaze jedan stih iz 15. stoljeca da je Esfahan pola svijeta. I to je doista tako. Jedino sto je put do tamo vodio nekim cudnim putevima. Subota je bio dan koji jednostavno treba zaboraviti. Osim sto smo putovali 12 sati po cesti preko planina, kasd smo dosli u 23h  na mjesto gdje smo trebali prespavati, su neke od nas u sobama docekale domace zivotinjice koje ne bi trebali biti domace. Bili smo umorni, gladni, izmuceni, a sve to je u nekima od nas potaknulo zelju da dan u Esfahanu zelimo prezivjeti sami a ne u grupi. I tako je i bilo.

Esfahan je jednostavno prekrasan grad, nesto najljepse sto sam vidjela tijekom mog puta po Iranu. Puno ugodniji i bogatiji od Teherana, puno manje cudorednje policije (zapravo je nisam ni vidjela). Ali zato postoji posebna turisticka policija namijenjena izkljucivo za turiste. U vodivu koji sam imala pise da ako nas slucajno maltretira neka njihova policija (a ima je puno) da je jednostavno ignoriramo i da se obratimo turistickoj policiji. Ali na srecu, nije bilo potrebno.

Kako je jucer bio prakticki zadnji dan (jer danasnji smo opet prezivjeli na putu) ovdje u Iranu. poslije svih dzamija, palaca i kulturnih vrijednosti je naravno prevladao nas zapadnjacki mentalitet i konzumerizam. Kupuj tu, kupuj tamo, cjenkaj se i tako sam malo po malo punila kofere sa suvenirima, darovima i uspomenama za moje prijatelje i sebe. Prva stvar koju smo Wendy i ja posjetile u Esfahanu je bio Honor bazar, to je bazar nakita. Jedna jako dugo ulica, natkrivena, a prodaje se samo nakit od zlata te dragi i poludragi kameni. Pa je tako i jedan kamencic nasao put do mene za uspomenu. Drugi put kad idem tamo cu sa sobom uzeti sponzora.

Ajde, nije tako strasno, imali smo vrijeme i za obilazak grada. U Esfahanu je najljepsi glavni trg, nazvan Trg imama Homeinija. Ogroman, drugi najveci na svijetu (odmah poslije onog u Pekingu). Na sedini prekrasne fontane, a sve okolo trga kilometri i kilometri Velikog bazara. I cetiri dzamije, svaka na jednoj strani trga. Ovdje bazari i dzamije uvijek idu zajedno. Bazar predstavlja nesto svetovno, prolazno (osim dijamanta, oni su vjecni), a dzamija treba podsjecati na neke druge duhovne vrijednosti i onostranstvo. Opet jako puno parkova po gradu, puno drvceca da se bilo jako ugodno setati po gradu. I navecer obilazak poznatih esfahanskih mostova. Prosli smo pjesice preko jednog, kazu da donosi srecu.

A danas smo opet krenuli na put. Trebalo nam je malo vise vremena nego sto smo mislili. Najprije smo sat vremena cekali odmah nakon izlaska iz Esfahana jer je jedan od nasih pratitelja iz Irana nesto zaboravio. Onda smo sat vremena cekali na autoputu jer je pukao jermen pa ga je trebalo zamijeniti. A to u autobusu usred nicega i bez klime nije bilo ni najmanje ugodno. A cini se da sve to ni najmanje nije uznemiravalo nase pratitelje. Ako bog da, stici cemo do 17h u Teheran. Ako bog da, imat cemo veceru. Insalah, kak to oni kazu. Za nas individualce vrlo tesko prihvatljivo.

Eto, kad posaljem ovaj blog, odlazim s Wendy na veceru. Pozvali su nas nasi prijatelji iz Hrvatsljekoji ovdje rade i traze naftu za nas. I kad se vratimo, stavljamo kofere u autobus i negdje usred noci odlazimo na aerodrom. Avion krece u 4.35h, leti oko cetiri i pol sata, u Bec dolazimo u 6.30h po nasem lokalnom vremenu. Jos pet sati voznje autobusom, i eto mene u Zagrebu i to je to. Bilo je prekrasno, nezaboravno i posebno. Ali kazu da sve lijepe stvari moraju jednom zavrsiti, ponekad i brakom.

p.s. Ljubazno molim susjede koji mi cuvaju stan da mi stave butelju bijelog vina u moj hladnjak. Mislim da ce mi trebati.

p.p.s. Mama, tata, kad se naspavam, dolazim kod vas na odmor. Otprilike u srijedu tijekom dana.

p.p.p.s. Hvala svima koji ste citali moj blog. Kad se vratim mi treba jos nekoliko dana da sredim dojmove, uredim fotografije (ima ih preko tisucu), a onda posaljem link s fotografijama. Odgovorit cu i na sva pitanja koja ste ostavljali pod blogovima, a ako nekoga jos nesto posebno zanima, moze poslati privatnu poruku na moj blog.